40- CNC Programlamada Bileşik Besleme Hesaplamaları Nasıl Yapılır?
Bileşik (yan) besleme, gelişmiş G76 diş çekme döngüsü ile kullanıldığında, programlama sorunları yaratmaz. CNC sisteminde G76 döngü özelliği varsa, tüm işlerin %95 gibi yüksek bir kısmı için kullanılabilir. Peki ya kalan %5’lik kısım? G76 döngüsünün kullanılamadığı bir durumda, program tam kontrollü bileşik beslemeye ihtiyaç duyarsa? G76 döngüsü olmadan veya G76 kullanımının pratik olmadığı durumlarda diğer besleme yöntemleri nasıl kontrol edilir?
Bu durumda başvuracağınız sadece tek bir yol var. Bir hesap makinası alın ve her bir takım konumunu ve hareketini ayrı ayrı hesaplayın. Ne yazık ki bu çok fazla iş demek fakat yapmaya değer. Süreci başından beri çok doğru yönetmelisiniz çünkü sonrasında makinede yapmak istediğiniz her değişiklik oldukça zorlayıcı olabilir. Elde edilecek sonucun kalitesi ve kesinliği birinci sınıf programlama işine ve dolayısı ile ekstra zaman ve çabaya bağlıdır. Kalite anlık değildir ve programcılar bu nedenle ekstra iş ve zaman harcamalıdır. Blok-blok programlama ile bileşik iş parçasına uygulanan genel ilkeler basittir.
Ancak programlama süreci sıkıcı ve makinede düzenleme yapmak pratiklikten uzak olabilir. Her diş çekme geçişi, farklı Z ekseni başlangıç konumunda hesaplanır. Bu tam olarak hesaplanması gereken kaydırılmış konumdur ve aksi halde program başarısız olacaktır. Ayrıca sürecin her adımında dikkatli olunması gerekir çünkü daha sonra yapılacak herhangi bir değişikliğin karşılığı zaman ve maliyet israfı olacaktır. Yine bu örnekte, önceki örneklerdekiyle aynı iş parçacığı kullanılacaktır (daha önce tanıtılan 3.0-12 TPI). Program, 29’da değiştirilmiş bir bileşik besleme ile G32 diş açma komutunu kullanacaktır.
Bileşik (yan) besleme, gelişmiş G76 diş çekme döngüsü ile kullanıldığında, programlama sorunları yaratmaz. CNC sisteminde G76 döngü özelliği varsa, tüm işlerin %95 gibi yüksek bir kısmı için kullanılabilir. Peki ya kalan %5’lik kısım? G76 döngüsünün kullanılamadığı bir durumda, program tam kontrollü bileşik beslemeye ihtiyaç duyarsa? G76 döngüsü olmadan veya G76 kullanımının pratik olmadığı durumlarda diğer besleme yöntemleri nasıl kontrol edilir?
Bu durumda başvuracağınız sadece tek bir yol var. Bir hesap makinası alın ve her bir takım konumunu ve hareketini ayrı ayrı hesaplayın. Ne yazık ki bu çok fazla iş demek fakat yapmaya değer. Süreci başından beri çok doğru yönetmelisiniz çünkü sonrasında makinede yapmak istediğiniz her değişiklik oldukça zorlayıcı olabilir. Elde edilecek sonucun kalitesi ve kesinliği birinci sınıf programlama işine ve dolayısı ile ekstra zaman ve çabaya bağlıdır. Kalite anlık değildir ve programcılar bu nedenle ekstra iş ve zaman harcamalıdır. Blok-blok programlama ile bileşik iş parçasına uygulanan genel ilkeler basittir.
Ancak programlama süreci sıkıcı ve makinede düzenleme yapmak pratiklikten uzak olabilir. Her diş çekme geçişi, farklı Z ekseni başlangıç konumunda hesaplanır. Bu tam olarak hesaplanması gereken kaydırılmış konumdur ve aksi halde program başarısız olacaktır. Ayrıca sürecin her adımında dikkatli olunması gerekir çünkü daha sonra yapılacak herhangi bir değişikliğin karşılığı zaman ve maliyet israfı olacaktır. Yine bu örnekte, önceki örneklerdekiyle aynı iş parçacığı kullanılacaktır (daha önce tanıtılan 3.0-12 TPI). Program, 29’da değiştirilmiş bir bileşik besleme ile G32 diş açma komutunu kullanacaktır.
İlgili Yazılar
54- CNC Torna Aksesuarları Nelerdir?
Herhangi bir CNC makinesini, belirli bir şekilde daha işlevsel
55- CNC Programlamada Sarmal Hareketli Frezeleme İşlemi Nedir?
Helisel hareketli frezeleme, kontrol sisteminde yer alan isteğe bağlı
16- CNC Programlamada Kayıt Komutları Nelerdir?
CNC programlama için üç referans noktası, birlikte çalışmak için
30- CNC Programlamada Kesici Yarıçap Ofseti Nedir?
Bir parçanın konturu, freze uygulamaları için normalde önce Z ekseninde
14- Takım Fonksiyonu Nedir?
Nümerik kontrol sistemine ve otomatik takım değiştiriciye sahip makine
31- Düzlem Seçimi Ne Demektir?
Kontur ve profil oluşturma işlemi, yaygın işleme operasyonları arasında